Un client s-a trezit peste noapte că este acuzat de furt de gaze naturale, după ce i-a fost schimbat contorul. Mai mult, a fost obligat să plătească 3.600 de lei pentru a se evita un proces cu compania de distribuție.
Situația inedită a fost expusă pe grupul de Facebook „Pagina de Energie”, acolo unde și-au dat cu părerea și specialiștii.
„Doi angajați ai unui distribuitor de gaze naturale din Moldova se prezintă la un client și îi comunică faptul că este o problemă la contor și trebuie înlocuit. Consumatorul nu întrevede nicio problemă și le dă acceptul, aparatul de măsură fiind la limita de proprietate, spre domeniul public, cu acces din această zonă. La finalul operațiunii oferă clientului două documente: Bon Mișcare Contor și Notă de Constatare.
A doua zi, dimineață, clientul primește un telefon de la o altă persoană care se recomandă din partea distribuitorului de gaze naturale și îi comunică acestuia că are de plată suma de aproximativ 3.600 de lei, pentru a evita un proces, având în vedere că acel contor prezenta o gaură în dreptul unei cifre, ceea ce a determinat… mai simplu spus: furt de gaze naturale. Clientul, cu o vârstă venerabilă, a fost de acord să achite suma impusă, nefiind obișnuit cu procedurile legale, respectiv instanțele de judecată. Totuși, familia extinsă a solicitat consultanță de specialitate pentru clarificare, să înțeleagă cine și ce a făcut sau cum au făcut”, se arată în mesajul transmis pe rețeaua de socializare.
Potrivit postării respective, situația ridică multe semne de întrebare și „face să crească tensiunea unui client obișnuit” pentru că:
Părerile specialiștilor de pe grupul respectiv sunt împărțite, potrivit ziare.com, care oferă două opinii diferite: